Interaktivna memorija

Suvremena umjetnost nerijetko se nađe u prilici gdje različite pojavnosti postavlja u određene kontekste – oblike iz kojih cvjeta, curi, rasipa se ili u kojima trune, podliježe manipulacijama samoga vremena baš zbog svoje tautološke prirode u čijem uskom krugu pronalazimo izvore pokreta prema slobodi. U deficitu samokritičnosti suvremenog čovjeka samopotvrda postaje uvriježena ali i nedostatna. Orenčuk se u kontaktu s disolucijom organskog materijala, recidivnim ponavljanjima oslobodio u prostoru u kojem nanovo egzistiraju njegove figure čija konstelacija i izbor prirodnog materijala u izradi s njih uklanjaju sve nepotrebne etikete. Sistematičan u izradi mukotrpno prizemljuje propadljivi materijal, svjestan dematerijalizacije i nužnosti propadanja, istovremeno u nastajanju i nestajanju. Iskrenom autorizacijom aktualizira opsesiju krpljenja procjepa koji iznose naizmjenično uglađene i titrave površine figura. To su konstrukcije u kojima iz diferencijalnih perspektiva sagledavamo različite emocije, stanja bivanja, smjer vizuala koje autor ostvaruje bogatstvom veličina, mnoštvom tekstura i tonova, dostojanstvene ili krhke ovisno o poziciji promatrača, ne vezuju se za postojanje nego za zbivanje. Istraživački pristup nove temelje polaže u platformu koja osigurava skulpturama opstojnost na više razina: cjeline od kore drveta u malom prostoru, raspadajuće individue, kao osipajuće dijelove cjeline izazvane stalnim ponavljanjem. Antropološka asocijacija potražuje identitet kroz istovrijednu masu platforme, kružnu interakciju memorije kroz identičan materijal koji dominira nad formom. Koncizni „pokretni“ primjerci uspostavljaju kontak kroz direkciju orijentiranu izvorom svjetla. Jednolični sinkronizirani tranzit predstavlja vizualizaciju dijaloga opterećenog globalnim promjenama koje utječu na čovjeka, ali na transformerskim licima opet nalazimo tragove mira što ih pripisujemo izučavanju djela starih majstora. Autohtoni izvedbeni materijal nositelj je romantizirane etikete, nastao od kore takozvanih mostarskih platana involviran je u interaktivnu skupinu skulptura koje svojim postojanjem asociraju na nijemi marš drvenih građana koji korespondira s općom krizom suvremenosti, izazivajući duboke osjećaje pa čak i strah.

Ana Filipović

 

ŽIVOTOPIS:

Boris Orenčuk, rođen je u Mostaru 13. 7. 1989. godine.                                                                                                                             

Srednju školu likovnih umjetnosti Gabrijel Jurkić na Odsjeku za kiparstvo završio u Mostaru.

Na Univerzitetu Džemal Bijedić u Mostaru završio Odsjek likovnih umjetnosti – smjer kiparstvo.

Magistrirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu također na Odsjeku kiparstvo. 

Član je Udruženja likovnih umjetnika BiH / ULUBIH.

Član je Udruženja likovnih umjetnika „Format“/ ULUF. 

Član je Društva hrvatskih likovnih umjetnika u Federaciji / DHLU.

Dobitnik je nagrade Fondacije Slipičević iz domene likovnih umjetnosti u gradu Mostaru 2016.

 SIMPOZIJUMI / RADIONICE / KOLONIJE

           2019.- Sudjelovao na 4. Međunarodnom umjetničkom simpoziju, Kornica, BiH

           2019.- Sudjelovao na crtačkoj koloniji OCRT, Mostar- Blagaj.

           2018.- Sudjelovao na 3. Međunarodnom simpozijumu kiparstva, Kornica, BiH.

2017.– Sudjelovao na Međunarodnoj likovnoj koloniji, Koločep, Dubrovnik.

2017.– Sudjeluje u izradi Franjevačkog kalendara za 2018. godinu.                   

2016.– Sudjelovao na likovnoj koloniji „IN MEMORIAM DAVOR SESAR“ , Mostar.

2016.– Sudjelovao na simpozijumu „ Etika u standardima suvremenog obrazovanja“, Mostar, BiH.

  1. Sudjelovao na 1. Međunarodnom simpozijumu kiparstva, Kornica, BiH

2015.– Međunarodni simpozijum monumentalne skulpture, Ostrožac, BiH. 2012. Učestvovao na regionalnom projektu City Lab u Sarajevu i Mostaru, koji je realiziran od strane Bauhaus Universität/MFA programa „Umjetnost u javnom prostoru i nove umjetničke strategije“ (Weimar).

SKULPTURE U JAVNIM PROSTORIMA

2018.- „Posljednja večera“ beton, željezo – Kronica, BiH

  1. – „Figura XVIL“, inox sajle – Kornica, BiH
  2. „Uskrsna pisanica“, monumentalna skulptura, gradski park Zrinjevac, Mostar
  3. „Tok“ monumentalna skulptura u kamenu, Ostrožac, BiH

 KOLEKCIJERadovi mu se nalaze u fundusima galerija:

Galeriji kraljice Katarine Kosače – HD Herceg Stjepan Kosača Mostar                                                                    Fondaciji za scenske, likovne i muzičke umjetnosti BIH Galeriji Martino Mostar                                                    Galeriji Vrba Široki Brijeg

Imao četiri (4) samostalne izložbe  i trideset četiri (34) skupne izlagačke aktivnosti.

SAMOSTALNE IZLOŽBE:

Mostar 2014.- Prva samostalna, izložba skulptura  Boris Orenčuk,   Centar za kulturu.                                        Mostar 2015.– Boris Orenčuk izložba skulptura  pod nazivom „Otvorene plastične forme“, Mala galerija HD „Herceg Stjepan Kosača“ .                           

Široki Brijeg  2016.– Boris Orenčuk izložba skulptura  pod nazivom „Dijalektika sjena“, Franejvačka galerija.                                                                

Mostar 2017.– Boris Orenčuk izložba skulptura  pod nazivom „Materija-Vertikala-Oblik“, galerija Rondo